Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi

Kuala Lumpur, 6.01 pm : Presiden Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS), Ahmad Syazwan, hari ini menyifatkan partisipasi anak muda di dalam perhimpunan aman bantahan kenaikan taraf air dan kenaikan harga bahan api serta gula merupakan ‘pilot test’ partisipasi golongan itu di dalam Pilihanraya Umum 13.

“Selepas kenaikan taraf air, bahan api dan gula, tidak sampai 3 hari kita dapat mobilasi lebih 5000 anak muda untuk turun ke demonstrasi.

“Itu 3 hari untuk perhimpunan hari ini. Untuk PRU 13, kita akan buat persediaan rapi melalui jentera mahasiswa yang ditubuhkan khas untuk rakyat. Kita sudah mulakan beberapa usaha awal, antaranya kempen kesedaran mengundi di kampus-kampus.

Beliau turut memberi amaran tegas kepada pihak-pihak yang menginginkan kemenangan di dalam pilihanraya akan datang supaya lebih serius melaksanakan perubahan untuk rakyat.

“Kami di peringkat mahasiswa akan pastikan golongan anak mudalah yang akan menentukan siapa kerajaan akan datang. Kepada pihak-pihak yang mahu kemenangan, hati-hati dengan kuasa anak muda.

Beliau juga menyatakan rasa bangga atas partisipasi anak muda yang prihatin memperjuangkan nasib rakyat.

“Saya mengucapkan tahniah kepada anak muda khususnya mahasiswa yang mendominasi suasana perhimpunan.” – Mahasiswakini

0 Responses so far.

    Followers