Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi

, Posted by Pro-M at 9:25 AM

siswi2Bukit Angkasa 7 Jan 07:43a.m : Dianggarkan lebih RM 20,000 kerugian yang dialami selepas rompakan yang dilaporkan berlaku semalam pada jam 12.10 tengahari di sebuah rumah mahasiswa di kawasan perumahan Blok 21 Bukit Angkasa.
Kejadian ini disedari jam 1.20 petang ketika seorang penghuni pulang ke rumah dan melihat keadaan semak seperti digeledah.
Rompakan tersebut berlaku ketika rumah berkenaan tidak berpenghuni.


hafiz“Mangsa ialah siswi dari Akademi Pengajian Melayu Universiti Malaya (APMUM),” jelas Mohd Hafiz Ilyas, Setiausaha Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) melalui penggilan telefon pagi ini.

Hafiz bergegas ke kawasan perumahan berkenaan setelah dimaklumkan berkenaan kejadian tersebut.

Bersama beliau juga ialah Mohd Fadzil Jamal (Pengerusi Biro Penginapan Kolej Kediaman dan Luar Kampus MPMUM), Maryam Muneerah (HELWA MPMUM) dan Mohd Zaki (Wakil Fakulti Akademi Pengajian Melayu).

siswi
Rumah yang didiami oleh 9 orang mahasiswi. Pihak polis bergegas ke tempat kejadian setelah menelefon dan laporan polis dibuat.
Antara barang yang hilang 6 laptop, kamera, barang kemas serta duit sewa rumah.

Di peringkat tuan rumah berkenaan dimaklumkan telah berjanji akan memasang jeriji besi dengan kadar segera bagi mengelakkan kes ini berulang kembali.

Wakil majlis perwakilan mahasiswa berkenaan dimaklumkan telah member sumbangan kepada mangsa.

Fadzil“Kita tengah usahakan (untuk) pohon bantuan ihsan dari HEP (Hal Ehwal Pelajar) dan APM (Akademi Pengajian Melayu UM) bagi ringankan beban yang ditanggung mereka. Dan kita gesa diperingkat Pengetua Luar Kampus dan PUSPITA memandang serius kes yang berlaku ini,” respon Fadzil yang dihubungi pagi ini.

Hafiz memaklumkan bahawa ramai pelajar universiti berkenaan yang tinggal di kawasan berkenaan terutamanya mahasiswi.

Beliau berjanji akan menghidupkan kembali komuniti kebajikan luar kolej pada masa akan datang bagi memelihara kebajikan pelajar universiti berkenaan yang tinggal di luar.-UMtoday
______________________________________
KEBAJIKAN ANDA KEUTAMAAN KAMI
WE UNITE FOR UM
http://promahasiswaum.blogspot.com

0 Responses so far.

    Followers