Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi



6 Safar 1433H. [MOD] -

Dewan Pemuda PAS Pusat (Malaysia) mengucapkan selamat menyambut tahun baru 2012 kepada seluruh anak muda khasnya dan rakyat Malaysia amnya. Saya selaku pimpinan anak muda sudah tentu ingin menyampaikan insprasi anak muda di luar sana yang sebenarnya aset sebenar Negara kita. Pada hari ini bagi kami, sikap anak muda harus berani menegur siapa sahaja demi kebenaran dalam persekitaraan kehidupan harian mereka.

Bagi kami, anak muda adalah sebagai pengimbang sistem Negara kita samada di dalam pentadbiran, ekonomi, pendidikan dan sebagainya. Kita saban tahun dihidangkan di hadapan kita laporan Jabatan Audit Negara yang yang cukup dengan kelemahan dan ketirisan hasil Negara kita selama ini. Termasuk kronisma dan nepotisma dalam pemberi projek Negara sebagai satu penyakit yang membarah.

Negara yang selama ini mengharapkan Pergerakkan PemudaBarisan Nasional (BN) dilihat gagal memimpin dan membela anak muda. Dan yang paling jelas bahawa Mahasiswa ditutup mulut mereka tanpa pembelaan sebenar daripada Pemuda BN. Isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan kebebasan akademik semangkin hari semangkin tiada penghujungnya.

Dan pada hari ini, kami menyeru agar anak muda adalan benteng terakhir agar semua kemelut dan barah yang selama ini membiak perlu kita sama-sama berusaha memastikan ianya dibersihkan sama sekali. Kami berharap anak muda dalam mengejar dan memburu nilai kehidupan agar jangan mengabaikan nilai Bangsa dan Agama sebagai asas pendinding kemajuan. Ayuh anak muda, kita bimbing Negara yang tercinta ini dengan ketelusan, maruah dan cita-cita sayangkan Agama dan Negara kita yang merdeka!

DR RAJA AHMAD AL-HISS
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Pusat (Malaysia).

0 Responses so far.

    Followers