Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi


USSR atau Kesatuan Republik Soviet Sosislis adalah satu dari lima kuasa besar dunia yang pernah bermusuhan dengan USA dalam perang dingin. USSR adalah negara yang berlandaskan ajaran komunis Leninsm, Stalinism, dan Marxism. Negara ini muncul pada 17 Oktober 1917 apabila Bolsheviks menyerang Duma atau Parlimen yang ketika itu dikuasai oleh Perdana Menteri Kerensky. Namun Lenin berjaya merampas Duma dan mengumumkan kepada dunia kelahiran negara USSR. Lenin telah dianggap sebagai penyelamat Rusia dan kawasan sekitarnya. Namun hakikatnya Lenin merupakan pembunuh yang paling kejam dalam sejarah dunia.

Walaupun begitu USSR tidak mampu menghalang sinar Islam di kawasan Kaukasus terutamanya di Chechnya, Selatan dan Kawasan wilayah Dagestan dan seluruh Kaukasus. Oleh itu, berlaku operasi untuk mengeluarkan Islam dari wilayah ini. Begitu ramai umat Islam yang dibunuh walaupun poster propaganda menunjukkan keadilan kepada semua. Namun sebaliknya yang berlaku.













Pada bulan April 1990 USSR jatuh disebabkan pengaruh ekonomi yang lemah. Ini menyebabkan pemimpinnya Mikhail Gorbachev hilang negara dan hidup seperti dalam buangan. Kita tahu begitu teruknya fahaman komunis ini. Namun kin Rusia bangkit semula melalui peperangan dengan Georgia salah satu negara bekas USSR. Apakah yang sebenarnya sedang berlaku sila beri komen tentang isu ini.




0 Responses so far.

    Followers