Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi

Lembah Pantai 27 Mac. 3.40pm | Laman web Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) telah dilancarkan secara rasminya oleh Yang DiPertua MPMUM saudara Ridzuan Mohamad petang tadi.Laman web tersebut boleh dilayari dengan alamat url http://mpmum.org.

MPMUM akan menyalurkan maklumat-maklumat berkaitan serta aktiviti yang diadakan untuk makluman teman-teman semua.Kita akui bahawa dunia hari ini yang bergerak tanpa sempadan memerlukan kepantasan media penerangan yang luar biasa.” jelas Mohammad Ridzuan Mohammad.

Tambahnya lagi, MPMUM juga akan menjadi rakan kongsi yang membantu pihak pentadbiran dalam memperkasa mutu sistem penyampaian di kampus.

Beliau kesal kerana wasilah penyebaran maklumat yang digunakan oleh pihak pentadbiran khususnya Hal Ehwal Pelajar dan Alumni tidak mendapat sambutan yang menggalakkan oleh mahasisiwa.

Saya difahamkan bahawa perdana mail (emel khas mahasiswa UM) jarang dibuka oleh mahasiswa.Berdasarkan kajian yang dibuat oleh ECONS Research Centre ke atas 150 responden, sekitar 23 peratus sahaja pelajar yang membuka perdanamail sekurang-kurangnnya sekali seminggu.Ini menyedihkan ” ulasnya lagi.

Beliau yang juga Pengerusi Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN_ memaklumkan bahawa media mahasiswa akan diperbanyakkan untuk memenuhi keperluan dan liputan kampus-kampus yang lain.-mahasiswakini

0 Responses so far.

    Followers