Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi

Oleh : Nash Ar-Rawy

Alhamdulillah , akhirnya ‘Pakatan Senyap Umno –Pas “ gagal apabila Pakatan Rakyat sukses didaftarkan sebagai satu eniti yang bernama PAKATAN RAKYAT ke arah sistem dua parti insyaAllahu apabila PR mengambilalih pemerintahan negara daripada UBN yang bakal pula menjadi entiti parti pembangkang yang baru selepas PRU 13. PAS hendaklah percepatkan proses Kelab Penyonkong PAS dijadikan Sayap parti yang baru .

Untuk itu persepsi buruk yang dilontarkan oleh UBN ke atas PR di dalam media elektronik dan media baru bloggers Umno ; perlu di perjelaskan dalam ‘Road Show PR” dan internet dengan segera kerna hanya tinggal dua tahun sahaja lagi peluang untuk mengemaskan Pakatan dan memprojeksi lima negeri yang diperintah sebagai lebih baik daripada kerajaan UMNO MCA MIC ( UBN ).

Politik perkauman sudah di buang jauh oleh rakyat Malaysia apabila Cina dan India sudah bisa mengundi PAS ; tolak politik “MelayuIslam Umnoputra” dan Melayu sudah berani dan tanpa segan silu lagi mengundi DAP dan menolak parti perkauman MCA( UBN ).

Ini disedari oleh eniti parti perkauman UBN dan kembali meniupkan sentimen perkauman di kalangan orang Melayu dan Cina untuk kembali patah balik mengundi MCA , UMNO , MIC ( UBN ). Akan tetapi , kefasadan rasuah dan perasuh di dalam UBN sudah begitu ketara dan tiada bisa dibendung lagi atau ditutup ‘Bangkai Gajah” UBN . Perasuah –perasuah dalam UBN saling tuduh meneduh sesama sendiri menjadikan tongkang UBN carca merba bisa pecah dan karam pada bila masa.

Pertuduhan antara mereka ini , akhirnya mendedahkan bahawa wang rakyat sebanyak 20 BILLION HANGUS disonglap bukan sahaja oleh MCA tetapi, termasuk juga perasuah Gerakan dan perasuah ‘MelayuIslam Umnoputra dalam skandal PKFZ.

Apabila sokongan orang Cina pada MCA meleset dan sokongan orang Melayu pada ‘MelayuIslam Umnopurtra terumbang ambing . Lagu dan irama sentimen perkauman dimainkan semula untuk menaikkan semangat assobiyyah kaumiyyah Melayu . Cina dalam UBN . Inilah dia UBN mengaut sokongan kaum dengan sentimen perkauman demi kaum ( kaumiyyah yang lebih teruk lagi daripada assobiyyah/kebangsaan). Persepsi DAP adalah ‘chauvinist Cina” dan PAS ‘extremist’ ugama di lagukan semula. Wahal siapa itu MCA dan MIC bukankah parti –parti perkauman seperti Umno juga. Lim Kim Sai dan Najib pernah mencetuskan isu perkauman dan bertikam lidah . Hishamuddin pernah menghunuskan keris . PAS dan DAP pernah ke ? Umno sekarang cuba bermain dengan persepsi yang tak laku lagi . Ini bukan zaman 60an.

Namun, massa merasa lega dan harapan mereka kembali cerah semula apabila PAKATAN RAKYAT didaftarkan secara resmi.Ini bermakna permainan Umno bermain dengan polimik ‘Pakatan Senyap Umno Pas itu mati dengan sendirinya . Untuk itu, PR janganlah menghampakan massa untuk ‘dethrone’ UMNO MCA MIC (UBN) . Majils Presiden PR dan Majils Sekretariat Pakatan Rakyat perlu wujud koordinasi dan perhubungan ‘Bi Lateral” yang konsisten dan sistematik hingga ke peringkat Negeri dan Kawasan bukan sahaja di peringkat pusat sahaja tetapi ‘networking dan groundwork’ mendekati massa memperbetulkankan persepsi yang salah yang digembar-gemburkan UBN ke atas PAS ( isu Islam ) DAP ( Perkauman Cina) dan PKR ( Kaki Lompat) perlu ditangani segera dengan baik. Bahtera UBN sekaran sarart dengan orang yang di tolak Pakatan ,iaitu Si katak lompat diterima UBN kerna sejiwa dengan perasuah dan pengkhianat bangsa , agama dan Negara di dalamnya. Tidak hairanlah bisa disenyawai.

“MelayuIslam Umnopurtra elit” memberikan persepsi bahawa DS Menteri Besar Pakatan Perak sebagai barua Cina dan ikut terlunjuk DAP , Ini persepsi perkauman “MelayuIslam Umnopurtra elit” untuk membuatkan pengundi Melayu benci pada PAS sebagai pengkhianat bangsa Melayu sanggup ‘bersubahat’ dengan parti ekstremis perkauman Cina DAP. Umno terlalu takut banyak lagi kerusi Umno akan hilang pada PAS atau PKR dalam Pakatan.

Biasalah tuduhan perkauman sedemikian dibuat oleh “MelyuIslam Umnoputra.” Wahal PAS DAP PKR berikan SAR ( Sekolah Agama Rakyat) dan Sekolah Cina masing-masing mendapat 1,000 hectar sebagai satu sumbangan kerajaan Pakatan kepada mereka. Dengan ini, pada masa akan datang ianya akan menjadi sumber pendapatan yang tetap bagi mereka apabila tanah tersebut mendatangkan hasil sawit dan seumpamaya . Pada praktisnya kerajaan negeri tiada bisa lagi beri bantuan kewangan dan tiada lagi mengharapkan derma dari orang ramai.

Akan tetapi persepsi jahat pada diri Umno itu cuba di sembunyikan mereka. Kerajaan ‘MelayuIslam Umnoputera ; satu kaki persegi tanah pun tiada pernah diberikan kepada SAR sebaliknya Geran untuk SAR di mansuhkan terus kerna gentar pada pengaruh Islam ( PAS) terlahir secara fitrahnya di SAR. Kolej Islam di Kuala Kangsar adalah anugerah keluarga di Raja Perak bukan daripada Tanah Kerajaan yang dianugerahkan oleh ‘MelayuIslam Umnopurtra. Ini lah persepsi pengkhianatan “MelayuIslam Umnoputra” ‘ in the broad day light “ yang cuba di sembunyikan oleh parti assobiyyah “ MelayuIslam Umnoputra”. Jasa PAS dan DAP kepada Sekolah Agama mengatasi ‘MelayuIslam Umnoputra dan MCA yang hidup dengan ‘racist” dan hanya memikirkan projek kepentingan kroni mereka sahaja; sapu tanah banyak-banyak“ to fill up their bellies “ ; mengejar takhta untuk Harta walaupun secara kudeta dan bercanggah dengan Undang- Undang Tubuh Kerajaan Negeri.

Bukankah akidah baru Umno “ MelayuIslam Umnoputra “ termaktub di dalam ‘By Law:’ Umno demi untuk mencapai cita-cita kebangsaan ; raja –raja, Melayu dan agama Islam diperalatkan untuk motif tersebut? Ini lah sebenarnya persepsi sebenar
MelayuIslam Umnopurtra “ yang telah menipu umat Islam selama 52 tahun . bahwa raja, orang Melayu dan agama Islam adalah alat semata mata . Benar seperti kata TGNA akidah baru Umno yang dipertahankan Najib itu menyesatkan ummah dan menipu Melayu demi kelangsungan takta segelintir “MelayuIslam Umnoputra meratahi khazanah negara di atas nama Melayu ( DEP) ; bagilah sekampit beras dan terus menerus menipu memperalatkan bangsa dan agama demi kezaliman assobiyyah ;Melayu . Raja dan agama Islam diperalatkan . Selama ini alat semata-mata . Inilah dia persepsi sebenar perjuangan UMNO yang perlu di dedahkan oleh Pakatan Rakyat.

Betapa hebatnya propaganda perkauman UMNO ini ; sehingga pimpinan DAP Perak sendiri akur bahawa PAS ini memang disangkakan mereka ekstemis agama . Tetapi apabila berkawan dengan TGNA , TGHA dan DS Nizar; sedarlah mereka bahwa mereka selama ini juga termakan umpan persepsi salah tentang PAS . Begitu juga dengan PAS dapat merasakan kesetiakawan yang baik dengan DAP yang bukan parti ‘ekstremis Cina sebagai persepsi salah yang di propaganda Umno di dalam media .

Negara Berkebajikan , Islam For All, Justice For All ; tiada lagi menjadikan orang Cina dan India ‘Islamophobia’ terhadap PAS seperti persepsi yang digambarkan Umno selama ini. Umno tiada bisa menipu massa untuk selama-lamanya . Dalam media baru siber dewasa ini . Massa sudah celek politk dan tidak lagi berpegang dengan persepsi salah tentang PAS dan DAP lagi . Bahkan mereka suka bernaung di bawah PAS DAP PKR daripada menjadi alat perkauman UMNO MCA MIC . Tiada lagi takut untuk mendengar ceramah PAS DAP PKR. Di hadiri oleh massa berbilang kaum dengan penuh ceria dan pengharapan . Mereka datang, semua kaum tanpa dipaksa , tiada di bekalkan dengan bus atau wang saku memberikan sokongan padu kepada parti pilihan massa ;iaitu PAKATAN RAKYAT .

Semua kaum bukan sahaja di Kelantan bahkan satu Malaysia menerima ketokohan dan karisma keterampilan TGNA, baik DS Anuar, Kit Siang maupun TGHA; Bahkan Zaid Ibrahim (PKR) mencadangkan TGNA sebagai Pengerusi Pakatan Rakyat yang pertama yang disokong oleh Mustapa Ali (S/U Agung PAS) . Walaubagaimanapun itu terserah kepada kebijaksanan dan keputusan Pimpinan Pakatan Pusat .

Akan tetapi , retorik tadika satu Malaysia terpaksa dikerah kakitangan awam yang diangkut dengan bus dan dirasuah dengan wang saku untuk mencukupkan himpunan di Stadium Ipoh, Perak. Wahal himpunan rakyat di stadium yang sama tiada bisa ada rasuah politik bahkan di mana mana sahaja di stadium Kota Bharu, Alor Setar dan di Selangor massa datang berduyun –dungun dengan ikhlas , kenderaan sendiri dan wang saku sendiri untuk memenangkan SUARA RAKYAT UNTK RAKYAT DARI RAKYAT KEPADA RAKYAT . Ini persepsi yang sebenar massa pada PAKATAN RAKYAT yang digeruni oleh : MelayuIslam Umnopurtra. MCA dan MIC.

Bahkan tokoh politik veteran dan berpengalam luas dengan Malaysia ;iaitu Lee Kuan Yu sendiri datang ke Malaysia kunjung hormat TGNA dan TGHA kerena belau sudah nampak dan dapat merasakan bahawa PAS/PAKATAN adalah ‘ THE GOVERNMENT IN THE WAITING” dan Mustafa Ali yang berseminar di Singapura menyatakan jaminan PAS/PAKATAN bahawa jika Pakatan memerintah, hubungan diplomatik Malaysia –Indonesia akan menjadi bertambah baik. Ini persepsi yang Kuan Yu perolehi daripada PAS/PAKATAN . Cuma ‘MelayuIslam Umnopurtra sahaja yang tiada akur akan persepsi massa pada PAS dewasa ini yang tiada lagi ada perasaan ‘Islamophobia “ lagi terdapat PAS termasuk Lee Kuan Yu , masyarakat Cina dan India.

“ Perception enlightenment” memperbetulkan persepsi salah tentang PAS dan DAP yang di lakukan Umno “ MelayuIslam Umno elitputrra” hendaklah secara konsisten dari masa ke semasa dan sepanjang masa di lakukan oleh PAS/PAKATAN kerna Umno tidak akan berhenti mempropagandakan persepsi yang salah itu sampai PRU 13 Apalagi RTM adalah ‘parti baru’ keluarga UBN berkempen untuk Umno dan mempamirkan persepsi buruk tentang hubungan PAS DAP PKR supaya massa beralih kepada UMNO MCA MIC (UBN) yang semakin di tolak dan dibenci oleh massa.

Lebih-lebih lagi mendiang Teoh di sahkan dibunuh oleh pakar bedah Thailand dan mutakhir ini; makin banyak lagi ‘parti baru’ kerabat UBN ; yang nyata SPR, SPRM, SPR selain daripada mahkamah. Massa nampak aspirasi rakyat yang mahukan keadilan , pembelaan dan ketanggungjawapan , amanah , dan ‘honesty’ pemimpin pada rakyat: persepsi ini dan kualiti ini ada pada PAKATAN RAKYAT yang terdiri daripada para pejuang keadilan , penentang kefasadan rasuah dan perasuah dan keautokrasian berparlimen ada pada pejuang –pejuang PAS DAP PKR. tanpa meletakkan kaum dan agama sebagai sempadan .Persepsi massa ialah PAKATAN RAKYAT : :”Justice For All” “ Islam For ALL” untuk “SELAMATKAN SATU MALAYSIA BARU “ bagi KERAJAAN BARU PAKATAN RAKYAT ( THE PEOPLE’ S CHOICE) TOLAK GAGASAN PERKAUMAN UMNO MCA MIC ( UBN) DAN MENGUNDI GAGASAN UNIVERSAL : PAS DAP PKR. “DETHRONE entiri perkauman : “MelayuIslam Umnoputra, MCA MIC (UBN).
“ GOD IS THE GREATEST !!! “

Oleh : Nash Ar-Rawy/ 15.1109
( www.nashsisepuluh.spaces.live.com )

0 Responses so far.

    Followers