Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi


Sekumpulan anak-anak muda dari Utara akan bertolak ke Bagan Pinang pada malam ini bagi menyahut seruan jihad. Terima Kasih diucapkan kepada hamba-hamba Allah yang memberi sumbangan wang ringgit bagi menjayakan misi anak-anak muda ini dalam menegakkan Islam dan menentang syaitan yang kian bermaharajalela di Bagan Pinang. Dengan niat untuk menegakkan agama Allah di negara ini, semoga perjuangan kalian akan diberkati.

* jihad bukannya sahaja membawa pengertian menentang sesuatu dengan pertempuran tetapi merangkumi banyak aspek. Jihad adalah mencakupi suatu usaha bersungguh-sungguh untuk mencapai satu-satu tujuan yang diingini atau mempertahankan sesuatu yang tidak diingini dengan berbagai cara: alat, ilmu pengetahuan dan sebagainya

Jihad menurut al-Quran adalah umum dan menyeluruh, iaitu merangkumi semua aspek daya dan tenaga kemampuan dan kekuatan seseorang Islam dalam menghadapi musuh-musuhnya demi untuk mencapai cita-cita yang digariskan oleh al-Quran. “Musuh-musuh” yang dimaksudkan di sini adalah meliputi musuh dalaman manusia iaitu Syaitan berupa manusia dan juga Jins yang kerap menggoda nafsu manusia dalam bentuk zahir ataupun batin.

akira

0 Responses so far.

    Followers