Kemajuan Untuk Semua Bangsa Tanpa Mengira Warna Kulit atau Bangsa di bawah Agama Islam

Instagram

Instagram

Suara Ketenangan

Revolution Ads

Revolusi

Malam semalam aku pergi mengikuti tazkirah di Surau An-Nur. Aku seronok kerana dapat berjumpa seorang guru yang boleh berkongsi dengan kami yang muda ni. Dari sini baru aku tahu bahawa siapa yang aku patut gelarkan sebagai Kekasih. Katanya, menurut Hadis Rasulullah telah menggambarkan 4 ciri kenapa wanita disunting menjadi isteri. Pertama, kecantikannya. Kedua, keturunannya. Ketiga, Hartanya dan keempat, agamanya. Maka pilihlah agama sesungguhnya itu yang baik untuk kamu. Kini aku tahu bagaimana ciri seorang wanita untuk menjadi isteri. Agama merupakan ciri utama dalam mencari pasangan. Sunnah untuk kita berkahwin kerana perkara ini baik dan menghalalkan hubungan lelaki dan perempuan. Selain itu kita akan mendapat rezeki yang lebih dan keredhaan Allah hanya Allah yang memberi Bahagia pada kita. Berkahwin mampu mengelakkan diri dari perkara yang terkutuk yang terkutuk dan memudaratkan diri.

0 Responses so far.

    Followers